Zielińska Lidia (ur. 1953)

Informacja biograficzna

ukończyła studia kompozytorskie u Andrzeja Koszewskiego w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Poznaniu, równocześnie pracując jako skrzypaczka w orkiestrze Filharmonii Poznańskiej i Orkiestrze Kameralnej Agnieszki Duczmal. Uczestniczyła w kursach kompozytorskich i seminariach w Polsce, Holandii, Francji i Szwajcarii. Współpracowała z teatrami eksperymentalnymi i profesjonalnymi, współpracuje nadal z „Teatrem Ósmego Dnia”. Realizowała utwory w Studiu Muzyki Elektronicznej w Krakowie, Studiu Eksperymentalnym Polskiego Radia w Warszawie, Studiu IPEM/BRT w Gandawie, aktualnie w prywatnym studiu komputerowym. Jest laureatką krajowych i międzynarodowych konkursów kompozytorskich. W 1990 r. założyła prywatne wydawnictwo muzyczne „Brevis”.

Ważniejsze kompozycje

— Koncert skrzypcowy (1979); — Minuten-Sonate na dowolny instrument (1981); — Pani Koch, tragifarsa na głosy solowe, magnetofony kasetowe, zespoły wokalne i instrumentalne (1981); — Kołysanka-Gagaku na kontrabas (1984); — Cascando na aktora i podwójny chór mieszany (1983–91); — Glossa na altówkę i skrzypce (1986); — Tańce polskie na taśmę (1986); — Pleonazm na obój, skrzypce i orkiestrę smyczkową (1986); — Utwór o wszystkim, rondo na perkusję i publiczność dziecięcą (1988); — Muzyka konkretna na chór i orkiestrę (1988); — Mała symfonia atroficzna (1988), Żakard dla 15 muzyków (1991);

Kompozycje na akordeon

tytułrok ukończeniaskład wydawca
Fago1992fagot, kontrabas i akordeon 
Dwa pudy1989większy zespółmanus
Sonet o Tatrach1985większy zespółAA

Katalog polskiej muzyki akordeonowej, (cc) Elżbieta Rosińska 2001–2012

PowrótPowrót