Wielecki Tadeusz (ur. 1954)

Informacja biograficzna

studiował grę na kontrabasie oraz kompozycję (u Włodzimierza Kotońskiego) w warszawskiej Akademii Muzycznej. W 1986 r. otrzymał stypendium Witolda Lutosławskiego. Kontynuował studia kompozytorskie u Isanga Yuna w Berlinie Zachodnim i Klausa Hubera we Fryburgu. Jako kontrabasista występuje głównie we współczesnym repertuarze solowym. Bierze aktywny udział w pracach Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej: przewodniczył komitetowi artystycznemu Światowych Dni Muzyki Warszawa ’92, zainicjował i prowadzi koncerty adresowane do młodzieży.

Ważniejsze kompozycje

— Tango na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian (1980); — Misterioso dla perkusisty-aktora (1980); — Tydzień na flet prosty, instrumenty perkusyjne, fortepian i kontrabas (1980); — Głos wewnętrzny na orkiestrę (1981); — Melodia z akompaniamentem na zespół kameralny (1981); — Opened Series na kontrabas solo (1982–1991); — Collage-Tango na fortepian (1985); — Dukt na małą orkiestrę smyczkową i klawesyn (1986); — Liczne odnogi rozgałęzionych splotów na klarnet, fortepian i wiolonczelę (1987–1988); — Powtarzanka dla 4 muzyków mówiących (1990); — Ballada metafizyczna na orkiestrę kameralną (1990); — Przędzie się nić... na wiolonczelę solo (1991); — Kwartet smyczkowy (1991); — Two Questions and One Guess na orkiestrę (1992); — Id na orkiestrę (1996); — Koncert `a rebours na skrzypce i orkiestrę (1998);

Kompozycje na akordeon

tytułrok ukończeniaskład wydawca
Gesty duszy1989większy zespółmanus
Kaczuszka1988Utwory z udziałem akordeonu na kwartety o składzie mieszanymmanus

Katalog polskiej muzyki akordeonowej, (cc) Elżbieta Rosińska 2001–2012

PowrótPowrót